Aquest blog, com tothom, té una història. Tot seguit us l’expliquem. Va néixer al març de 2012 i durant uns mesos es va anar preparant per a l’inici del curs 2012-13. L’origen cal buscar-lo en l’interès del professor Francesc Brunés (autor del blog) – tal com s’explica a la introducció – en oferir als seus alumnes un espai fora de l’aula que permeti:
- Disposar de tot un seguit de recursos relacionats amb el món de l’empresa i el màrqueting, que permetin a l’alumne interessat ampliar el ventall de coneixements sobre temes que es tracten a l’aula.
- Oferir un espai de diàleg on es poden contrastar idees, opinions, plantejaments, … que a l’aula no es poden expressar en tota la seva riquesa ja que no es disposa del temps que es mereixen.
- Crear un espai de participació, més enllà de les parets de l’aula, on l’alumne pot aportar tot allò que creu pot ser d’interès compartir amb la resta d’alumnes (o no) que estan interessats en el món de l’empresa i el màrqueting.
És per tant, en els seus inicis, un servei a l’alumnat de l’Institut Santa Eugènia de Girona que segueixen la matèria d’Economia de l’Empresa a Batxillerat i també dels que cursen el Cicle Formatiu de Grau Superior de Gestió Comercial i Màrqueting, especialment pel que fa al crèdit de Polítiques de Màrqueting. Òbviament, per la seva pròpia naturalesa, és un recurs obert a qualsevol persona interessada en la matèria.
Durant aquests cursos ha estat seguit per molts alumnes i també per altres persones que per casualitat han ensopegat amb aquest indret virtual i han cregut interessant seguir-lo. Tothom ha pogut participar-hi i més d’un ho ha fet, tot aportant la seva pròpia opinió, especialment en relació as articles setmanals que el professor publica, sempre referits a algun aspecte tractat a classe durant aquella setmana.
Ara, un cop jubilat en la meva tasca docent, he decidit mantenir aquest blog, donant-li però un caire diferent. D’una banda tractaré de mantenir actius i, si és possible, actualitzar i/o ampliar els recursos que s’hi poden trobar. De l’altra, els articles que s’hi vagin publicant ja no estaran lligats al ritme del curs, ni de l’aula. Més aviat seran articles que tinguin a veure amb els aspectes econòmics i socials que envolten el nostre dia a dia. Inevitablement estaran lligats al món de l’empresa i el màrqueting, però no semre ho seran d’una forma absolutament directe, ampliant-se el ventall de temàtiques.
La història continua … Sempre de bracet del perfil de Twitter @empresamq, dos amics inseparables.