Començar i acabar

Posted on

OLYMPUS DIGITAL CAMERATot i que encara estem a la graella de sortida, podem dir que ja hem començat. Tots aquells amb els que compartiré quatre hores setmanals durant nou mesos, ja ens hem conegut. Ens hem trobat a l’aula i pels passadissos. Els motors retrunyen sorollosament apunt per iniciar la cursa. La meta sembla llunyana, però en realitat és una mica més enllà del revolt.

De fet, si ho pensem bé, no comencem res. Continuem un procés d’aprenentatge que varem iniciar fa temps i que ben segur continuarà anys enllà. Tampoc la meta, que situem al proper mes de juny, serà el final de res. Tot continuarà. Vindrà un altre estiu i una altra tardor i … estudiarem, treballarem, viurem. Com que, en realitat, tot es tracta de fer camí, hem de mirar d’aprofitar-lo bé. Gaudir del paisatge. Treure profit de l’experiència. Utilitzar fracassos i èxits per millorar. No fos cas que pensant en començar i, sobretot, en acabar, ens perdéssim el que hi ha entremig.

Aquests primers dies gairebé no hem parlat encara d’empreses, ni de màrqueting, ni d’organització, ni d’estratègies. Vaja, que no hem entrat en matèria. Ens hem conegut, hem marcat les pautes del curs, s’han establert les regles del joc que ens han de permetre fer el camí sense entrebancs (o amb els mínims). Ens hem anat familiaritzant amb l’aula física i l’aula virtual. Hem conegut l’existència d’aquest blog com a eina d’intercanvi. de reflexió i també font de recursos sobre el món de l’empresa i el màrqueting. Com que la realitat és tan canviant, hem conegut també el perfil de Twitter @empresamq per on hi circula gran quantitat de materials que ens poden ser útils per a l’aprenentatge. Hem iniciat aquella dansa ritual que cada curs permet que, poc a poc, ens anem coneixent.

Tot seguit arrencarem amb el programa. Tema 1 … i au, som-hi! Conceptes, idees, coneixements que semblen no tenir res a veure amb la nostra vida de cada dia. Però, de veritat és així? Els que em coneixeu una mica, ja sabeu que banderam’agraden més les preguntes que les respostes. La pregunta sempre estimula al diàleg, fa pensar i provoca respostes que són sempre noves i diferents. Per això, en aquest article periòdic, acostumo a llençar preguntes, amb l’ànim de provocar l’intercanvi d’idees i d’opinions.

Pensant doncs amb el que haurem de parlar els propers dies, em venen al cap moltes preguntes. Us en llenço unes quantes: Què deu tenir a veure una empresa amb la nostra vida de cada dia? I tot això dels impostos que paguen les empreses, què tè a veure amb nosaltres? Fem màrqueting a la nostra vida diària? 

Vinga doncs! El micròfon és obert. No es tracta pas d’un examen, sinó d’una invitació a expressar-nos, a participar, a conèixer-nos més, … Totes les opinions, sempre que siguin respectuoses es clar, seran benvingudes.

Anuncis

2 thoughts on “Començar i acabar

    cintiarodriguezbueno said:
    18 Setembre 2014 a les 9:40 PM

    Doncs sí, avui em iniciat la primera hora de classe, de moltes que ens queden per endavant; ens has fet un breu resum de les “condicions” que es necessiten en aquesta nova assignatura, per mi. La veritat es que mai n’havia sentit parlar, excepte a finals de juny quan vam haver d’escollir les optatives, entre d’altres vaig voler agafar aquesta per que em va cridar l’atenció, i penso que em podria anar molt bé en els estudis posteriors. Ara ens hi estem començant a introduir en el curs, i m’agradaria respondre les preguntes des de el meu punt de vista.
    Jo opino que una empresa, te a veure en la nostre vida diària una part molt important, per no dir tota. Avui en dia el món gira al voltant de les grans empreses. Tot el que ens volta està relacionat amb una o varies empreses, des de la cosa més insignificant que veiem al dia, fins la que ens pot cridar més l’atenció.
    Sobre els impostos que paguen les empreses, al cap i a la fi, una part d’aquest impostos també els acabem pagant nosaltres.
    Diàriament, nosaltres si que en fem de màrqueting; molts cops ens agrada lluir una marca, ja sigui en una peça de roba, objecte, material… les empreses grans s’aprofiten d’aquest màrqueting que fem entre nosaltres, i d’aqui en surten cada cop més i més compradors. Jo trobo que una empresa arriba a tenir un màrqueting molt elevat, quan el seu objecte, es posa a la moda, ja que una gran quantitat de gent, se’n fa amb el producte.

    M'agrada

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s