Bla, bla, bla…

Posted on Updated on

microAmb la majoria de grups enfilem ja el tercer i darrer trimestre del curs. En alguns casos ho estem fent, començant a desenvolupar el tema de la comunicació empresarial. La comunicació en el món comercial. El paper de la comunicació en el màrqueting. N’hem parlat i també hem escoltat opinions d’experts. Persones que durant anys i anys, al cap davant d’un projecte empresarial, a vegades important, estan assumint la responsabilitat de la política de comunicació de l’empresa. Alguna cosa en deuen saber de comunicació!

Hem quedat una mica sorpresos quan en una entrevista al Director de Comunicació d’una empresa líder en el mercat a nivell internacional, a la pregunta sobre què és comunicació, respon: dir la veritat. No ens ho esperàvem, vaja! A continuació hi afegeix que un altre element bàsic de la comunicació és: escoltar. En el món comercial hem sentit tantes vegades que els venedors han de saber parlar, tenir facilitat per explicar-se, etc. i ara ens diuen que cal saber escoltar. Tampoc ens ho esperàvem del tot això. De fet, tenint com tenim dues orelles i només una boca, ja ens hauríem pogut imaginar que deu ser el doble d’important saber escoltar que saber parlar. És evident però, que no se’ns parla d’estar callats, o de no dir res, sinó de escoltar que és tota una altra cosa. Escoltar no és una actitud passiva, sinó ben activa. Cal estar atents a què ens està dient el nostre interlocutor, per entendre’l, comprendre el seu missatge i poder-hi donar una resposta el més adequada possible. Les persones hem de saber escoltar si volem afavorir un bon diàleg, però les empreses també. Temps era temps que les empreses emetien  missatges publicitaris i els consumidors els rebíem (o els patíem) resignadament sense poder-hi dir la nostra. Els temps però, han canviat. Ara les noves tecnologies permeten la interacció, a les xarxes socials hi ha opinions per a tots els gustos … i més. Les empreses ara han d’escoltar, si volen crear fidelitats, complicitats i satisfacció en els seus consumidors.

Una altra perla que hem reflexionat és aquella que posa de relleu la necessitat de la humilitat i la constància per anar creant una bona imatge corporativa. Humilitat per a reconèixer els errors que inevitablement totes les empreses (i totes les persones) cometen. Constància per perseverar en un camí que és llarg, que demana temps i on les urgències, les presses i els resultats immediats, són enemics a combatre.

Bé doncs, seria bo obrir el ventall d’opinions a través de les típiques preguntetes que ja sabeu que tant m’agraden:

  • Com el veus el tema de la comunicació? Creus que les persones generalment posem de manifest un bon nivell de comunicació? Ens hi auricularsajuden les noves tecnologies? Fins a quin punt és important la comunicació per a les persones?
  • I les empreses? Penses que comuniquen bé? Trobaries casos que consideris exemples de bona comunicació empresarial? quins? per què?
  • Ets seguidor a les xarxes socials d’algunes empreses? Per què? Has tingut ocasió d’interactuar amb alguna? T’han respost adequadament?
  • Com creus que comunica una empresa? Utilitza només els mitjans de comunicació?

 Doncs, tot esperant les vostres respostes, i ja que parlem de comunicació, aprofito per comunicar-vos que (com potser haureu vist a la dret del blog), també aquest any participem del Concurs de blogs educatius EDUBLOG. L’any passat varem quedar finalistes, érem encara petits, en prou feines teníem un anyet. Ara potser hem crescut una mica, o potser no? En fi, ja veurem què passa. Us tindré informats…

Ah! No us oblideu que la comunicació és sempre bidireccional. És informació que va i bé. Una pregunta demana una resposta. Una resposta ha de ser escoltada. L’intercanvi fa possible la comunicació. El blog Empresa i Màrqueting està disposat a escoltar. Podeu parlar! Gràcies.

Advertisements

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s