Tendències 2014

Posted on Updated on

teclatEl món de l’empresa i el màrqueting és extraordinàriament canviant. Per això els llibres de text d’aquestes matèries, en alguns dels seus capítols, queden obsolets amb molta facilitat. És convenient doncs, que estudiants i professors tinguem eines d’actualització que ens permetin conèixer com evoluciona la matèria que estem treballant a classe. De fet, aquest mateix blog és una mostra de la necessitat de disposar de continguts que es puguin actualitzar i renovar fàcilment. Especialment el perfil de Twitter @empresamq que ja des del curs passat utilitzem, seria una altra mostra palpable d’aquesta necessitat d’estar al dia. És en aquesta línia que el post d’aquesta setmana vol ser també un baula més en aquesta cadena, per ajudar a conèixer tendències en el camp de la comunicació digital per on, avui en dia, circula bona part dels missatges publicitaris i per on passa ineludiblement l’estratègia de comunicació de qualsevol empresa.

Recentment l’associació IAB Spain (Interactive Advertising Bureau) ha publicat un estudi que han portat a terme les setze comissions de treball que tenen. El títol d’aquest informe és “Top tendencias 2014” on passen revista a les principals claus que marcaran el negoci de la comunicació digital a Espanya durant aquest any que acabem d’encetar. Voldria en aquest breu espai, posar a l’abast dels estudiants algunes d’aquestes tendències que hem semblen especialment rellevants i significativament relacionades amb la matèria de Polítiques de Màrqueting i amb el món de l’empresa en general.

Pel que fa al “branding”, és a dir, al procés de construcció d’una marca, les tendències que assenyala l’estudi són: La utilització del format html5 per a la publicitat i el vídeo com a format rei. Prendrà major rellevància el “videoshoping”, on es va mostrant el producte i l’usuari pot punxar i comprar directament, i la socialització del contingut.tendencies14

En relació a la compra de mitjans, es destaca el creixement del RTB (Real Time Bidding) que consisteix en la possibilitat de comprar banners publicitaris on les impressions es compren per unitats, de manera que els compradors poden decidir o no si volen comprar una impressió, podent ser el preu diferent per a cada impressió. També es destaca dins d’aquest apartat el “remarketing” que ve de “To market again” , o sigui, productes o serveis que han sortit al mercat i no s’han col·locat, i ara es tornen a oferir sota unes condicions diferents que els facin més atractius. Podem afegir dins d’aquest apartat les tendències següents: la publicitat en llocs web d’e-commerce, les televisions connectades, el “retargeting cross-media”, és a dir, publicitat en línia per a botigues virtuals a través de diferents mitjans i les campanyes de comunicació integrades.

Sobre el contingut, s’assenyalen les estratègies de publicitat nativa, que utilitza el contingut com a suport publicitari i permet oferir continguts diferents per a persones diferents i adaptats als mitjans. És una tècnica que caldrà regular per tal que el consumidor sigui conscient que es tracta de publicitat que paga una empresa. Aquest fet comportarà l’aparició d’agències especialitzades, millores en la forma de mesurar l’impacte i contingut especialitzat per dispositiu.

En l’apartat de la creativitat, es destaca el fet que el “storytelling” (l’art de convertir idees i missatges en petites històries) guanyarà posicions en front del contingut de marca, l’anomenat “branded content”, que sovint es confon amb el “product placement” , però que en realitat es tracta d’utilitzar la marca només com una part del contingut, buscant més distreure al consumidor que no pas vendre-li el producte. En aquest apartat també seran tendència la gamificació (aplicació del pensament i la mecànica dels jocs amb finalitats de màrqueting), les creativitats multipantalla i el crowdfounding  (micromecenatge, treball cooperatiu).

Finalment cal destacar la tendència del “Digital Signage”  (senyalització digital), que consisteix en oferir continguts digitals emesos a través de pantalles amb monitors LCD, pantalles de plasma o pannels de LED. Aquesta eina en aquest 2014 quedarà integrada dins dels pressupostos de màrqueting digital. També cal incloure dins d’aquesta categoria la tendència a arribar a un consens en els mesuraments, la integració amb “mobile” i “social login” (funcionalitat de compartir), l’augment de la creativitat, els formats i les possibilitats tecnològiques, juntament amb una publicitat hiperlocal.

Fins aquí els aspectes que volia destacar d’aquest estudi de tendències. Espero que us hagi estat útil per al vostre aprofundiment en el món de l’empresa i el màrqueting. Si teniu comentaris i/o preguntes ja sabeu que podeu fer-los. Així anem aprenent una mica entre tots. Us invito a deixar constància, de forma anònima, de la vostra opinió en relació a l’article, responent la següent enquesta. Gràcies!

Anuncis

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s