Màrqueting de Nadal?

Posted on Updated on

2013-11-30 12.06.55Avui, comencem forts. Hi ha un màrqueting de Nadal? Podríem distingir uns trets característics del màrqueting que s’acostuma a fer quan s’apropen les festes de Nadal i convertir-les en els atributs propis d’una branca d’aquesta disciplina que podríem anomenar: Màrqueting de Nadal?

Us encoratjo ja des d’ara a provar-ho. A veure si entre tots, tant se val si estudieu o treballeu en màrqueting o no, podeu aportar prou arguments que puguin justificar l’existència del màrqueting de Nadal. Jo em comprometo a recollir-les i tractar d’ordenar el seguit de característiques que es puguin extreure dels vostres comentaris.

Personalment, sempre m’he preguntat si vendre per Nadal és més fàcil o més difícil. No en tinc la resposta. Veig que la gent, en aquestes dates, compra més del que és habitual la resta de l’any, però el que no sé, és si de veritat, resulta més fàcil vendre. I encara menys no acabo d’explicar-me, perquè es produeix aquesta disbauxa de consum, al voltant de la festa del Nadal.

De fet, el Nadal és una festa d’origen cristià, que commemora el naixement de Jesús de Natzaret. El naixement2013-11-30 11.58.41 d’aquest nen, en un ambient d’allò més humil i fins i tot pobre, no justifica pas el dispendi de compres de tota mena que es produeix cada any en la seva celebració. Costa molt trobar-hi cap lligam. Fins i tot diria que s’ha substituït el record d’aquell humil nen, per  una espècia d’apologia de la irrealitat, que vol vendre felicitat a base de fer passar la targeta de crèdit pels terminals de cobrament, quantes més vegades millor.

Tot i així, ja se sap que un nadó pobre, nascut en circumstàncies difícils, envoltat dels seus pares, que procuren donar-li escalf com poden; més enllà de les creences de cadascú, no pot sinó provocar sentiments de tendresa. I no és veritat que potser una de les característiques de l’hipotètic màrqueting de Nadal, és precisament l’apel·lació constant a l’emotivitat? No costa gaire trobar missatges de pau, serenor, amistat, família, amor, … (poseu-n’hi tants com vulgueu) embolcallats de subtils llumenetes i màgics llacets, per oferir-nos al capdavall, el més prosaic dels productes.

Au! doncs, animeu-vos a aportar idees. No perdeu l’oportunitat de ser (potser) co-creadors d’una nova branca del màrqueting. Mai se sap … Posats a imaginar …

Us deixo amb un anunci que fa anys una operadora telefònica va emetre en aquestes dates. Ven tarifa plana? Ven amistat? Ven innocència? Què ven?

Anuncis

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s