Comunicació

Posted on Updated on

comunicació1Passada la setmana santa, mentre amb uns continuem barallant-nos amb les inversions i amb uns altres amb els costos, alguns hem encetat la temàtica de la comunicació en l’àmbit del màrqueting. De fet però, la comunicació afecta a tots els àmbits de la vida. La persona és un ser social i sociable per naturalesa. Les relacions constitueixen una part essencial de la vida de tothom. El que s’anomenen bens relacionals, són ja considerats en tots els camps, també en l’econòmic, bens que expliquen moltes més coses de les que ens pensem.

Les empreses utilitzen la comunicació per als seus objectius. Necessiten comunicar-se en l’àmbit intern de la pròpia organització empresarial i també en l’àmbit extern. Amb els clients, amb els proveïdors, amb els bancs, amb els mitjans de comunicació, amb els líders d’opinió, … De fet un dels pilars del màrqueting és la comunicació. Possiblement encara ho sigui més en l’àmbit del màrqueting digital. Tots som conscients de com Internet i les xarxes socials estan provocant canvis en totes les àrees de la vida. També en la vida de les empreses, és clar.

Per tal que hi hagi comunicació és necessari que algú parli, però també que algú escolti. Tan important és una funció com l’altre. Tan activa és una cosa com l’altra. Sentim moltes paraules, molts sorolls, cada dia, cada hora, però … sabem escoltar? És evident que és més fàcil escoltar si el que ens diuen ens interessa. Per això ara les empreses parlen tant de màrqueting de continguts. Si s’ofereixen continguts interessants, històries captivadores, experiències suggeridores, … serà més fàcil que ens escoltin. No us sembla?

Què en penseu de les xarxes socials? En quin sentit canvien les nostres vides? Les considereu positives? Per què?comunicació2 Creieu que han canviat l’esquema tradicional de la comunicació?

En quin sentit penseu que la comunicació és un element essencial a la societat d’avui en dia? 

Bé, de fet si no existís aquest blog, la nostra comunicació quedaria limitada a l’aula. Com ho veieu? Trobeu interessant aquesta possibilitat d’ampliar la comunicació? Penseu que l’aprofitem prou?

Comuniquem-nos! Ens enriqueix a tots, ens aporta coses noves, maneres de veure diferent, idees desconegudes, experiències desconegudes, … Val la pena.

Advertisements

4 thoughts on “Comunicació

    Sonia El Kharbachi said:
    6 Abril 2013 a les 7:30 PM

    La comunicación es esencial en todos los ámbitos, si no existiese esta comunicación nadie se podría entender. Muchas veces en determinadas situaciones no vemos buenos resultados o se generan conflictos por no saber escuchar, ya sea con el trato directo de cara a cara o por las redes sociales. En mi opinión, las redes sociales siempre resultan positivas si es para enriquecernos mas sin llegar a extremos, si no existiese el blog o el twitter evidentemente la comunicación estaría limitada solo en el aula, así que es una gran oportunidad siempre y cuando se valore y se aproveche.
    Las personas somos sociables por eso siempre escuchamos hablar de la vida social de cada persona, pero pienso que no hay que llegar al extremo de convertir las redes sociales en nuestra vida social, como dijo Albert Einstein “Temo el día que la tecnología superará nuestra interacción humana. El mundo tendrá una generación de idiotas”,

    M'agrada

    Mohamed Amin said:
    7 Abril 2013 a les 1:03 AM

    Crec que les xarxes socials són la clau de la comunicació per les empreses, amb costos baixos, ( si és que n’hi ha) els hi permet saber el què, el com, a qui, a on i a quant gràcies a la interacció amb ” el poble” que també surt beneficiós ja que d’aquesta manera te més opcions de trobar allò que veritablement vol. Qui més ha de saber escoltar, crec, és l’empresa. Senzill, poc costos i eficaç.

    M'agrada

    Lluís said:
    11 Abril 2013 a les 11:30 PM

    Crec que gràcies al fort creixement del social media en la nostra societat, tindríem de començar a pensar que la comunicació de aquí 3 anys jugarà un paper molt més fonamental del ara té, no tan sols per al màrqueting sinó també canviarà la manera de funcionar de les empreses tradicionals.
    Un exemple clar és el fort creixement del networking. Fa uns anys el fet de poder tenir el teu propi negoci sense tenir d’obrir un local i sense costos era inviable però gràcies al canvi en les comunicacions un nou model de negoci sorgirà, i això passarà en tot.
    Fa uns anys fer una conferència a salt i que al mateix moment l’estigués veien gent de Xina EEUU i Sudàfrica, i alhora poder dialogar com si estigués amb tu, només passava a la pel•lícules, ara és el més normal del mon.
    Jo personalment si pogués invertit ara mateix i tingués més coneixements segurament invertiria en comunicacions.

    M'agrada

    luz maria said:
    25 Abril 2013 a les 8:02 PM

    según mi opinión, a menudo en el trabajo, en la escuela, etc.. no sabemos escuchar lo que la otra persona nos esta tratando de comunicar, o si es el caso solo escuchamos lo que nos interesa y eso se puede ver muy menudo, con lo cual luego vienen los problemas.
    con respecto a las redes sociales a mi me parece una forma muy rápida y sencilla de comunicar lo que uno piensa ya que aparte de tener un coste muy bajo, es una cosa que hoy en día sobre todo para las personas jóvenes es imprescindible, ya que actualmente es una de las formas por las cuales los jóvenes se relacionan.

    M'agrada

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s