La imatge

Posted on Updated on

imatge_1Amb el grup de Màrqueting fa dies parlem d’imatge, de marca, de logos, en definitiva de tot allò que constitueix la identitat d’un producte, d’una empresa, d’una organització, d’un partit polític, … fins i tot potser, d’una persona. Vivim en un món d’imatges. La lectura pausada i reflexiva d’altres èpoques, encara perdura, especialment en determinades èpoques, en determinades persones, en determinats ambients. Però la vida diària està farcida d’imatges. Un color, una forma, un tipus de lletra, una música, un símbol,  un nom … n’hi ha prou per identificar aquell producte preferit, aquella empresa de serveis o aquell partit que no votaria mai.

La majoria de nosaltres tenim un perfil a Facebook, o a Twitter, o a Linkedin, o a Google+, … Amb aquelles quatre dades, aquella fotografia, aquella imatge, volem comunicar als altres qui som, com som, què fem. En definitiva, “de quin pal anem”. També les empreses, intenten fer el mateix. Dir-nos qui són, amb un cop d’ull. Creatius del món del màrqueting treballen per aconseguir-ho. El valor d’una bona marca, d’una bona imatge, pot arribar a ser gairebé incalculable. Però … Sempre posant-hi pegues jo!

N’hi ha prou amb una bona imatge? La imatge és només una façana? I darrera la façana, què hi trobem? És que els de màrqueting ens venen boniques capses buides? Ens deixem enganyar de mala manera? Es pot vendre només fum? És el mateix una marca, una imatge i una identitat? Quin paper hi juga el temps en tot això?

Com es que recordem tant les imatges de les marques? Què ens diu el logo d’una empresa? A vegades segurament no sabem què representa, però ens transmet alguna cosa, per què? Els colors hi tenen alguna cosa a veure? Les formes? Les lletres? Un bon logo, ens garanteix l’èxit?

Tot això podria ser aplicable també a les persones? Coneixem algú amb una bona imatge, una bonica façana, en tenim prou amb això?

Anuncis

3 thoughts on “La imatge

    Miquel Dorca said:
    1 febrer 2013 a les 8:43 PM

    Estic davant la tele veient anuncis i els endevino casi tots només per la imatge, però d’alguns articles recordo que m’han comentat que no son tant bons com diuen…
    A les persones cal coneixer-les doncs per només la imatge no n’hi ha pas prou. Quand els has conegut i donen bona imstge se’ls por dir falsos.

    M'agrada

    Samuel said:
    2 febrer 2013 a les 1:44 PM

    Home la imatge sempre és important, sovint val més que mil paraules, però no solament ens hem de conformar amb una imatge. Crec que darrere d’una imatge corporativa, o d’una persona, ha d’acompanyar sempre una manera de fer que sigui propera a aquesta imatge, ja que la combinació d’ambdues és la que crea la percepció en sí, per exemple, si veiem algú molt ben vestit amb la seva camisa, corbata, etc. però després resulta que no té un comportament diguem-ne “adient”, no en tindrem una bona percepció.
    Per això crec que s’ha d’aconseguir crear la imatge segons el que es vulgui transmetre, a qui es vulgui dirigir i tenint amb conte les possibles interpretacions que se’n puguin fer.

    M'agrada

    César Paredes said:
    7 febrer 2013 a les 12:05 PM

    La imagen siempre será lo primero que puedes conocer, ver, apreciar, por tanto desde luego que juega un papel muy importante, pero esta claro que no solo basta con esto, al ver por ejemplo un producto o servicio nuevo, lo primero que veremos será la imagen, lógo, nombre, formato de texto, colores, etc, porque será lo primero que tendremos a la vista, podremos idealizar el producto o pensar mal de el, pero habrán preguntas en el aire como ¿si será o no realmente como me lo imagino? entonces es aquí cuando el producto o servicio, tendrá que ser coherente con aquello que ofrece en su “envoltorio” si se pretende transmitir un tipo de imagen por fuera has de intentar ser igual por dentro.

    M'agrada

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s