Tortugues, formigues i … exàmens

Posted on Updated on

S’ha iniciat ja per als meus alumnes el primer període d’exàmens, que correspon al primer trimestre del curs. Qui més qui menys comença a fer cara de pomes agres. Avui un, demà un altre, falta temps per estudiar, cansament, … Apareixen els nervis i les angúnies, potser per primer cop des que ha començat el curs. Ja hi som! Ara va de bo!

En inciar-se el curs acostumo a fer propaganda de dos animalons que em cauen simpàtics. Un és la tortuga, per allò del conte de la llebre i la tortuga. M’agrada recorda que va acabar guanyant la tortuga, no per ser més ràpida, sinó per no adormir-se, ser més constant. L’altre animaló és encara més petit, és la formiga. És un bitxo prou treballador, busca menjar de forma incansable i guarda i guarda, així quan arriba l’hivern no passa angúnies per poder menjar. Passats els primers dies de classe, i superada la sorpresa inicial, que un professor “seriós” com jo em declari amic d’aquests animalons, imagino que la major part de l’alumnat oblida les formigues i les tortugues, tot qualificant-ho com una excentricitat d’un “profe” amb el sostre ja blanquinós.

Ara que arriba l’hivern, vull dir els exàmens. Ara que la primera etapa de la cursa, vull dir el primer trimestre s’acaba. Voldria oferir des d’aquí 10 pautes que poden ajudar (o no) a passar menys angoixes els dos trimestres que encara queden de curs. No són fórmules màgiques, són coses sabudes i repetides dins las parets de les aules, però potser dient-ho des d’un espai cibernètic poden causar un efecte diferent. Som-hi:

  1. No treballar. Vull dir, no treballar només el darrer dia.
  2. No esforçar-se. Vull dir, no esforçar-se només per aprovar, sinó fer-ho per aprendre.
  3. No estudiar. Vull dir, no estudiar només les immediates hores abans de l’examen.
  4. No llegir. Vull dir, no llegir només els apunts.
  5. No memoritzar. Vull dir, no memoritzar allò que no és necessari. Millor comprendre.
  6. No concentrar. Vull dir, no concentrar l’esforç els darrers dies. Repartir-lo al llarg del trimestre.
  7. No còrrer. Vull dir, millor caminar des del primer dia, que còrrer la darrera setmana.
  8. No improvisar. Vull dir, no provar a veure si surt un exercici per primer cop en el moment de l’examen.
  9. No connectar. Vull dir, no connectar amb la nostra fantasia durant les classes.
  10. No participar. Vull dir, no participar en converses paral·leles durant les hores de classe.

Bona sort a totes i a tots! Sobretot a aquells que estimen les formigues i les tortugues.

Anuncis

4 thoughts on “Tortugues, formigues i … exàmens

    Lluís said:
    24 Novembre 2012 a les 2:25 AM

    Recomano llegir el llibre que sortirà el 21 d’aquest mes “DAVID CAL: 100 dias para la història.”

    M'agrada

      Francesc Brunés responded:
      24 Novembre 2012 a les 5:53 PM

      Podries fer-nos cinc cèntims sobre el contingut del llibre, de què va … Seria una orientació per a possibles lectors. Gràcies.

      M'agrada

    Lluís said:
    24 Novembre 2012 a les 10:14 PM

    Ahir al programa de ràdio El Larguero justament quan estava llegint el blog estaven entrevistant a en David Cal i al seu entrenador i parlaven de la bibliografia de l’atleta que sortirà el dia 21 d’aquest mes.
    Les paraules textuals del l’entrenador (que és qui a escrit el llibre) varen ser aquestes: “El llibre fa referència a la cultura de l’esforç que la gent gran tenim i que la joventut actual a perdut i com la formiga va fen va fen i al final guanya i el recomanava a tots aquells estudiants de medicina, arquitectura que volien triomfar en la vida.
    El llibre parla de com l’atleta va aconseguir guanyar les 5 medalles en jocs olímpics.
    Sobretot em va fer gràcia el fet que justament estava llegint el tema del blog quan en Suso (entrenador d’en David) feia aquests comentaris.

    M'agrada

    narcis sureda said:
    11 Desembre 2012 a les 6:58 PM

    Él tema de la formiga i la tortuga és un gran exemple per tots nosaltres, però la gran majoria de persones i no hem refereixo el nostre curs sino en global prefereixen ser llebres, puder els més llestos i espavilats sen poden ensortir però la majoria de les persones s’hi no hi ha un esforç dia rere dia no obtenen els millors resultats i acaba siguen tot un fracas.
    En fi, ara ja ha hem deixat un trimestre enrera i hem de pensar en els dos seguents, per això cadascú té que observar els resultats obtinguts del primer trimestre i fer-se la pregunta de que ha fet malament per poder millorar els 2 trimestres seguents.

    Bones festes!!!

    M'agrada

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s