Coherència empresarial?

Posted on Updated on

Com si d’un equip de futbol es tractés, darrerament hem parlat a classe de tàctica i d’estratègia. De visió a llarg termini i d’aquella més a curt termini. D’accions i d’objectius. De l’entorn que ens afecta i que no controlem. De febleses, amenaces, oportunitats i fortaleses. De la mida, que a vegades, sí que importa.

D’alguna manera se’ns ha posat al davant allò que en diem “la teoria” i “la pràctica”. Allò que proclamem i … allò que fem. Una empresa amb un excel·lent pla de comunicació, basat en una impecable codi ètic i amb el suport d’un balanç social immaculat, ha de demostrar-ho a l’arena. Ha de ser coherent amb els seus principis. El mateix passa amb les persones, però … deixem-ho córrer, perquè ara parlem d’empreses.

La coherència és un valor que va escàs a tots els nivells. Les façanes són boniques però, què hi trobem al darrera? Els objectius haurien d’estar sempre d’acord amb la cultura de l’empresa, les estratègies haurien de respondre fil per randa, al codi ètic. Les accions del dia dia, de l’activitat empresarial, no haurien de ser contraries a la filosofia de l’empresa. És creïble una empresa que no és coherent en aquest terreny. Talment, com una persona que diu una cosa i després en fa una altra. Hi confiarem?

La confiança és un altre valor molt escàs actualment i en canvi absolutament indispensable en les relacions humanes i també en les relacions comercials, empresarials. Per què comprem aquest producte i no un altre? Per què entrem a una botiga i no a la del costat? Per què sempre utilitzem la mateixa marca de …?  La confiança és bàsica. Només tindrem veritable confiança en aquelles empreses (i també persones) que veiem que són coherents en les seves actuacions.

Però … No heu vist mai anuncis de bancs que parlen d’amistat? Caixes d’estalvi que diuen que escolten? Comerços que diuen que no apliquen l’IVA? Què en penseu de tot això? Podríeu aportar exemples? Segur que sí.

Anuncis

4 thoughts on “Coherència empresarial?

    César Paredes said:
    11 Octubre 2012 a les 9:23 PM

    Hola, un ejemplo podría ser el de los proveedores de internet, que prometen velocidades a buenos precios pero luego las velocidades no son las que se dicen, si bien es cierto que hay una explicación técnica y coherente para todo esto, al ofrecerte el producto dicen por ejemplo “10 Megas” no te dicen que te llegarán 6,7 u 8 Megas según donde vivas y demás…esto y en especial para las personas que entiendan poco de internet, se sentirán ofendidas y por consiguiente la empresa conseguirá tener una imagen de falsedad.
    Considero que una cosa es destacar puntos a favor de la empresa y otra muy diferente tener que mentir, aunque hayan escusas discutibles de por medio!

    M'agrada

    Mohamed Amin Lemhani Hammadi said:
    17 Octubre 2012 a les 4:04 PM

    L’exemple clar, segons crec, és el dels bancs. Quants s’han ofert a ser els nostres “amics”, algú que ens escolta i que parla amb nosaltres per tal d’ajudar-nos?……On són ara?. A Galícia feien participar en les accions del banc a persones grans sense que aquests en siguin conscients dels perills que corrien els seus estalvis. No només no hi ha ètica, sinó que crec que s’ha traspassat la línia que marca la legalitat. Confiaven en el seu banc i aquest els enganyava. Segurament hi havia una bonica façana, una bona cara dels dels empleats d’aquest banc i això generava aquesta confiança, que ara és història Només és un exemple més dels molts que podem trobar..

    M'agrada

    Mari Pérez Bautista said:
    17 Octubre 2012 a les 5:02 PM

    Un exmple clar també a part de dels bancs, serien els supermercats tipus Shlecker, que diuen que són els”únics” d’aquest servei que no apliquen el IVA. Jo penso, que tot aixó, comporta molts dubtes, ja que si puja l’Iva el proveïdor apujarà el preu del producte. Per tant, a l’empresa no li surt rendible el fet de deixar el preu igual, que quan l’IVA era més baix.
    Però com tot ara, la publicitat enganya, i encara que sapiguem que alló no és cert seguim entrant en aquell establiement per el fet que tenen un cartell ven gran que posa: “AQUI NO SE APLICAN LAS SUBIDAS DEL IVA”. Per tant, jo també penso, que ells ens enganyen, però no som nosltres els que ens enganyem a nosaltres mateixos?

    M'agrada

    Samuel said:
    27 Octubre 2012 a les 12:28 AM

    Bé després de llegir-me aquest text sobre la coherència empresarial, crec que gairebé cap empresa pot tenir un valors i seguir les seves estratègies basades en aquest valors (independentment que vulguin traïr-los expressament o no) perquè moltes vegades per exemple en la època actual hi han empreses que no han tingut altre remei que ajupir el cap i fer coses que mai en una situació normal haguessin fet. Dit això no pretenc justificar-los ni entendre’ls.

    D’altre banda, si que és veritat que moltssimes empreses tenen una falta greu d’incoherència quan venen una imatge “diferent” al públic, com és el cas de la Coca-cola, que et diuen DESTAPA LA FELICIDAD! com si ells t’estiguèssin ajudant a ser més feliç persona, i després mires programes on t’expliquen que a centres especialitzats han realitzat estudis que demostren el seu producte conté ingredients que afecten a llarg i curt termini a la salud del nostre cos, que ho han comunicat a la empresa que , i aquesta s’en renta les mans.

    Aquest exemple l’he precisament perquè també m’ajuda a respondrem d’on pot venir el problema de l’escassetat de confiança; doncs bé, quan vaig assabentar-me de la informació de Coca-cola, li vaig comunicar al meu millor amic, i em va sorpendre força la seva resposta, la veritat, em va dir: -Em fagi mal o no, en seguiré bebent, bàsicament, perquè m’agrada, i perquè tu què saps si coca-cola ens enganya o els estudis que han fet els qui pretenen enredar-nos.
    És a dir, més que escasejar, la confiança, és un valor que crec que últimament s’assigna subjectivament sense arguments racionals per portar-la a un benefici propi.

    M'agrada

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s